Niedobory żelaza a dieta

W obliczu ciągłych diet odchudzających czy restrykcyjnych detoksów coraz częściej spotyka się osoby z niedoborami żelaza we krwi goniącymi za wymarzoną, często zbyt szczupłą, sylwetką. Najczęściej są to kobiety, które wraz z cyklem miesiączkowym mogą dodatkowo tracić spora ilość krwi, a przez to właśnie niedoborowe żelazo. Jak sobie z tym radzić skoro zewsząd słyszymy, że mamy w diecie zbyt dużo mięsa, które może sprzyjać procesom rakotwórczym w obrębie przewodu pokarmowego?

Mikroorganizmy w naszym organizmie

Rola mikroorganizmów w ostatnim czasie została wzięta mocno pod lupę. Naukowcy próbują sprawdzić jak mikrobiota, a więc zespół mikroorganizmów bytujących w ciele człowieka mogą wpływać na nasze zdrowie, a nawet kondycję psychofizyczną.

Koktajle – łyk superfood

Urozmaicenie diety to podstawa prawidłowego żywienia. Im bogatsza paleta kolorów na talerzu tym zdrowiej się odżywiamy. Jakie produkty żywnościowe gwarantują nam największą gamę kolorystyczną? Oczywiście warzywa i owoce. Idealnym sposobem na wprowadzenie do jadłospisu kolorowej żywności w postaci warzyw i owoców to przygotowywanie tzw. smoothie, czyli gęstych koktajli.

Zielone warzywa na ratunek w odchudzaniu!

Wiosną wiele osób zaczyna się odchudzać. Często brakuje nam pomysłów kulinarnych na ożywienie swojego menu. Z pomocą mogą przyjść zielone warzywa, które możemy wykorzystać w wielu potrawach.

Odchudzanie na wiosnę. Krótki przewodnik zanim zaczniemy się odchudzać

W przyrodzie wiosna powoli budzi się do życia, a my często o tej porze roku budzimy się o kilka kilogramów ciężsi. Jest to najczęściej efekt zimowego bezruchu, a także złych nawyków żywieniowych. Przychodzą wówczas myśli: „Trzeba się pozbyć tego nadmiaru z bioder, pośladków, a oponka na brzuchu jest nie do przyjęcia.” Pamiętajmy jednak o rozsądku. Niech pragnienie idealnej sylwetki nie wpłynie na podjęcie nierozsądnych decyzji. Odchudzanie należy przeprowadzać z głową, rozsądnie i powoli. Jaki plan będzie najlepszy?