Nietolerancja laktozy

W ostatnim czasie coraz więcej słyszy się o szkodliwości mleka i przetworów mlecznych. Wydany został szereg publikacji dotyczący niemożliwości trawienia nabiału przez człowieka. Z drugiej strony mleka ma swoich wiernych fanów i ciągle słyszy się o tym, że jest źródłem wapnia, białka i wielu cennych składników. Jak to jest?

Anty-aging na talerzu

Anty-aging – bardzo modne i coraz bardziej popularne pojęcie w kosmetologii, ale czy sprawdza się ono również w dietetyce? Czy poprzez dietę możemy zatrzymać lub przynajmniej spowolnić procesy starzenia się organizmu? Okazuje się, że tak. Okazuje się także, że nawet najlepsze kremy czy serum z najwyższych półek na dużo się nie zdadzą, jeśli dieta jest śmieciowa i mało wartościowa.

Ryby w lekkiej formie

Korzyści z jedzenia ryb jest wiele. Pamiętajmy jednak, aby forma w jakiej je spożywamy „nie zepsuła” efektu zdrowotnego naszego dania z rybą w roli głównej.

Czekolada w diecie dziecka na Święta

Co roku czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia zaczyna się w połowie listopada. Nikogo nie dziwią pojawiające się w sklepach o tej porze roku kalendarze adwentowe, czekoladowe Mikołaje, aniołki, kulki czekoladowe i inne słodkości z czekolady. Wszystko to sprawia, że dzieci niemalże od końca listopada do końca grudnia objadają się czekoladą (bo przecież na Świętach się nie kończy – trzeba wyjeść wszystkie zgromadzone zapasy). Czy aby na pewno to dobry kierunek?

Jedz sezonowo i kolorowo część II

Jesienno - zimowa kuchnia często kojarzy się z tłustym bigosem, schabowym i pierogami okraszonymi tłuszczem. Ale nie musi tak być. Można przyrządzać bardzo aromatyczne i rozgrzewające dania, które jednocześnie będą lekkie, małokaloryczne i łatwostrawne. Poniżej prezentujemy ciąg dalszy inspiracji kulinarnych bazujących na lokalnych warzywach.