Zjedz śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia – to stwierdzenie znane chyba każdemu. Zapewne zastanawia Was, dlaczego poranny posiłek jest tak istotny dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu oraz jak powinniśmy go komponować? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Polubić zieloną herbatę

Zielona herbata jest coraz częściej wybieranym przez nas napojem. Od wieków jest również traktowana jako napój leczniczy. Warto wiedzieć, jakie ma właściwości zdrowotne i czym różni się od zwykłej, czarnej herbaty? Otóż zielona herbata jest uzyskiwana ze świeżych liści, które poddawane są procesom parzenia, walcowania i suszenia w wysokich temperaturach. Herbatę czarną natomiast uzyskuje się z uschniętych liści, które dopiero potem są walcowane i suszone.

Dobroczynne działanie roślin strączkowych

Warzywa strączkowe są przede wszystkim źródłem białka roślinnego (świetnie zastępują mięso) oraz węglowodanów złożonych. Mają sporą zawartość błonnika pokarmowego, witamin i składników mineralnych. Są niezbędne w diecie każdego człowieka, a zwłaszcza osób będących na diecie bezmięsnej lub tylko roślinnej (oprócz mięsa eliminującej także inne produkty pochodzenia zwierzęcego).

Jak sprawdzić czy dziecko prawidłowo rośnie?

Każda mama obawia się, czy jej dziecko prawidłowo rośnie i przybiera na wadze. Możesz to sprawdzić za pomocą tzw. siatek centylowych. Określają one wzrost i masę ciała dzieci od urodzenia do 18 roku życia. Popularny wskaźnik BMI (Body Mass Index) nie będzie miał tutaj zastosowania. Nawet później (po 18 roku życia) nie jest do końca wiarygodnym sposobem na określanie stosunku masy ciała do wzrostu.

Energia w płynie czyli o napojach energetyzujących

Napoje energetyzujące, podobnie jak kawa czy herbata, są używką, dlatego ich spożywanie nie jest obojętne dla naszego organizmu. Energetyki są bardzo popularne zarówno wśród osób dorosłych, jak i dzieci czy młodzieży. Produkty te zawierają przede wszystkim cukry proste oraz związki aktywne biologicznie, do których należy m.in. kofeina, przez co spożywane w nadmiarze, sprzyjają występowaniu tzw. chorób dietozależnych głównie otyłości, próchnicy zębów, cukrzycy typu II czy chorób serca.