Zbyt dużo mięsa może szkodzić

Wakacje już właściwie się rozpoczęły, a wraz z nimi – wypady na grill czy ognisko to chleb powszedni wielu wczasowiczów. A to właśnie w gorące miesiące w roku mamy największą szansę na to, aby nieco ograniczyć spożycie mięsa. Dlaczego warto to zrobić?

Tłuszcze w codziennej diecie

Wielu z nas ogranicza spożycie tłuszczów ze względu na ich wysoką koncentrację energii. To prawda, że w 1 g tłuszczu mamy aż 9 kcal (dla porównania warto wiedzieć, że białka dostarczają w 1 g 4 kcal), a przecież do sałatki często wlewa się 20-30 g, dania smażone wchłaniają jeszcze więcej (szczególnie, jeśli smażymy na chłodnym tłuszczu). Poza tym mamy jeszcze tłuszcz ukryty np. w serze żółtym, śmietanie, dressingach na bazie majonezu itd.

Dieta w boreliozie – czy ma znaczenie?

Sezon na kleszczy w pełni, a co z tym związane – ryzyko otrzymania „pamiątki” z wycieczki lasu też dość duże. Borelioza to jedna z częstszych chorób przenoszona przez kleszcze. Najlepszą profilaktyką jest oczywiście dokładne oglądania ciała każdego dnia i fachowe usunięcie owada. Jeśli jednak mieliśmy pecha i borelioza została zdiagnozowana – co można zrobić, aby wzmocnić organizm z tej walce?

Polskie superfoods – część 2

O polskich superfoods można dużo pisać, bo jest ich po prostu bardzo wiele. Mają też zalety są blisko, a przez to są tańsze i często dużo zdrowsze.

Polskie superfoods – część 1

W ostatnim czasie dużo mówi się o żywności tzw. superfoods. Superfoods w dużym skrócie oznacza produkty spożywcze, które mają bardzo wysoką wartość odżywczą, ale nie w energię, ale w składniki mineralne, witaminy lub inne związki mający korzystny wpływ na organizm człowieka.