Dlaczego warto zrobić detox?

Z punktu widzenia fizjologii żywienia najlepszym oczyszczaniem organizmu jest regularne dostarczanie odpowiednich ilości błonnika, witamin, składników mineralnych, a także płynów (innych niż używki) oraz dbałość o spożywanie produktów pełnowartościowych i rezygnacja (lub maksymalne ograniczanie) produktów bogatych w cukry proste, oczyszczone zboża, a także sztuczne dodatki do żywności np. konserwanty, barwniki i inne. Oczyszczanie związane jest z całkowitą rezygnacją z dań typu fast food, a także ograniczenie soli na korzyść naturalnych ziół (suszonych lub świeżych).

Dressing nieodzowny element każdej sałatki

Czy warto dodawać sosy do sałatek? A może jest to tylko niepotrzebny nadmiar kalorii, który odkłada nam się w biodrach? W poniższym artykule omówimy temat jakie sosy są wartościowe, jak je przyrządzać i jaki dressing pasuje do jakich potraw.

Owoce egzotyczne – idealny dodatek do sałat

Obecnie mamy dostęp do wielu egzotycznych owoców przez cały rok. Mogą one stanowić sporą konkurencję w stosunku do naszych rodzimych malin, porzeczek czy truskawek. Warto po nie sięgać, zwłaszcza zimą i wiosną, aby urozmaicić dietę i sprawić, że talerz stanie się kolorowy i pełen witamin. Wiele egzotycznych owoców będzie świetnym uzupełnieniem sałatki, nadając jej nowego ciekawego smaku, którego w szarości zimowego dnia często potrzebujemy!

Jakie produkty wspomogą obniżanie cholesterolu? Praktyczny przewodnik

Dbanie o układ krążenia, w tym o prawidłowy poziom cholesterolu, powinno być obowiązkiem każdego z nas. Nie jest tajemnicą, iż zbyt wysoki poziom cholesterolu we krwi zwiększa ryzyko chorób serca i udaru mózgu. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że z powodu schorzeń sercowo – naczyniowych rocznie umiera 17 milionów osób na całym świecie, czyli tyle ile stanowi ponad 1/3 ludności Polski… Pozostaje zatem postawić pytanie: Jak przywrócić prawidłowy poziom cholesterolu?

Dieta antyrak, czyli jak się odżywiać, aby zminimalizować ryzyko

Rola diety w profilaktyce przeciwnowotworowej ma bardzo duże znaczenie. W pokarmach, które spożywamy mogą znajdować się związki nasilające karcynogeneze bądź działające ochronnie. Uważa się, że ponad 70% zachorowań jest związanych z niehigienicznym trybem życia, a więc m.in. ze złą dietą, brakiem ruchu czy paleniem tytoniu.