Od czego zacząć zdrowe odżywianie – metoda małych kroczków w praktyce

Przychodzi Nowy Rok i wiele osób czyni postanowienia. Często są one związane z zadbaniem o siebie: schudnę, będę zdrowo się odżywiać. Niestety wielu z nas nie utrzymuje długoterminowej zmiany i już w połowie stycznia wraca do dawnego trybu życia, a co za tym idzie gorszego samopoczucia i zniechęcenia.

Purpurowy superfood

Czy wiecie, że do niedawna mieszkańcy japońskiej Okinawy stanowili najdłużej żyjącą, najzdrowszą społeczność na świecie? Zalew zachodnim śmieciowym jedzeniem osłabił niestety statystki, ale dieta okinawska wciąż fascynuje naturopatów i dietetyków. I oto poza świeżą surową rybą, glonami, owocami, na talerzach wyspiarzy często gości słodki, purpurowy ziemniak.

Jarmuż i brukselka – królewska para warzywna

Warzywa z rodziny kapustnych doceniano już w starożytności. Brukselka i jarmuż, również należące do warzyw kapustnych, nie do końca zaznały tak wielkiej sławy, a skrywają w sobie wiele dobrego i mogą spokojnie kandydować na Króla i Królową warzyw. Co takiego cennego odnajdziemy właśnie w tych produktach?

Manuka na wagę złota

Jest cennym, pilnie strzeżonym skarbem Nowozelandczyków. Nic dziwnego! Kosztowna, w Polsce trudno dostępna i dopiero niedawno odkryta – na Antypodach od pradawnych czasów znana i stosowana jako remedium na szereg dolegliwości. Cóż to takiego? Proszę państwa, fanfary, oto ona: manuka!

Przedświąteczny chaos a nadmierne kilogramy

Grudzień to miesiąc bardzo trudny do zadbania o swoją sylwetkę. Nie dość, że przed nami święta, podczas których często spożywa się zbyt dużo zbyt ciężkich i zbyt tłustych potraw to jeszcze krótkie dni, które nie sprzyjają aktywności, zabiegania związane z końcem roku, szaleństwo prezentowe, mikołajki, jasełka, adwent i … jeszcze te służbowe śledziki. No właśnie, jak poukładać sobie jadłospis, aby jeszcze przed świętami nie zrobiło w pasku za ciasno?