Analiza składu ciała

Jednym ze sposobów pozwalającym sprawdzić wpływ diety oraz poziomu aktywności fizycznej na nasze zdrowie jest analiza składu ciała, która bada przede wszystkim zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie człowieka. Analiza składu ciała (BIA) jest skutecznym narzędziem ułatwiającym jednoznaczne zdiagnozowanie nadwagi i otyłości.

Kiedy warto skorzystać z porady dietetyka?

Według statystyk na nadwagę i otyłość cierpi około 52% polskiego społeczeństwa. Ogrom wszechdostępnych diet cud oraz informacji o tym, jak się zdrowo odżywiać, sugeruje, iż samemu możemy poradzić sobie z tym rosnącym problemem.

Najczęstsze przyczyny nadwagi i otyłości

Bardzo często zaczynamy stosować diety odchudzające bez wcześniejszego przygotowania i wyeliminowainia na stałe swoich błędów żywieniowych. Sięgamy po przykładową dietę, stosujemy się do niej miesiąc- dwa, po czy wracamy do dawnych nawyków żywieniowych – tak powstaje efekt jojo i zwiększa się nasza frustracja oraz niechęć do stosowania diet.

Co warto wiedzieć na temat białka w naszej diecie?

Obecnie większość osób mających nadwagę czy otyłość jest na diecie. Najczęściej są to diety oparte na produktach niskokalorycznych. W ostatnim czasie panuje moda na diety wysokobiałkowe stosowane bez kontroli dietetyka i choć twórca jednej z najbardziej popularnych diet białkowych – dr Dukan, dostał zakaz wykonywania swojego zawodu, z powodu działania na szkodę pacjentom, a sama dieta została oficjalnie uznana za niekorzystną dla zdrowia – nadal panuje przekonanie, że białko jest najważniejszym elementem naszej diety.

Kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6

Kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 należą do wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i są tzw. niezbędnymi nienasyconymi kawasami tłuszczowymi. Oznacza to, że człowiek nie posiada zdolności do wytwarzania kwasów NNKT, dlatego aby w pełni pokryć zapotrzebowanie organizmu na te składniki musi je dostarczać z dietą lub preparatami farmaceutycznymi.