Przekąska na zdrowie

To, że regularne spożywanie posiłków jest bardzo ważne w każdej diecie chyba już powszechnie wiadomo. Jednak bardzo często spotykamy się z opinią, że kawa czy herbatnik to też dobra przekąska. Jak jest naprawdę? I jak zrobić, aby ta przekąska dodawała energii niż jej pozbawiała?

O belle melanzane!

O belle melanzane!, chciałoby się zawołać wstępując pomiędzy stoiska sierpniowego włoskiego targowiska. Nie tylko melanzane, oczywiście, bo wokół piętrzy się całe bogactwo innych kolorowych dóbr śródziemnomorskiego słońca i żyznej ziemi – ale właśnie do nich dziś poprowadził mnie nos i podniebienie, zamierzam bowiem zrobić pyszny, bezglutenowy podwieczorek.

Żywienie dzieci na wakacjach

Wakacje to czas beztroski, relaksu i zabawy. Dużo dni spędzamy na wyjazdach, stąd mamy pewne trudności, aby żywienie biegło tym samym rytmem, jaki mamy w domu. Co w wakacje możemy sobie odpuścić, a czego warto przypilnować, aby nasze dziecko otrzymywało dobrze zbilansowaną dietę, żeby w tym intensywnym czasie nie zabrakło mu wartościowego białka, witamin i składników mineralnych?

Jadę nad morze, w góry, nad jezioro – jem lokalnie

Wakacje już na półmetku, a plaże, szklaki górskie pękają w szwach. Również lokalne punkty gastronomiczne nie mogą narzekać na brak zainteresowania. Bowiem coraz więcej turystów decyduje się na własne wyżywienie i rezygnuje ze stołówkowych turnusów. No właśnie – co wybierać w knajpie, aby czerpać garściami z wakacyjnych przyjemności, ale nie ucierpieć na zdrowiu?

Korzystne połączenia warzyw i owoców

To, że warzywa i owoce są zdrowe to wie już nawet przedszkolak. To, że świeże warzywa i owoce powinny pojawiać się w każdym lub prawie każdym posiłku tez jest powszechnie wiadome. Jednak nie każdy wie, jak łączyć warzywa, owoce ze sobą lub z innymi produktami, aby były jeszcze zdrowsze.